رادیو بانوان در بدخشان دوباره اجازه فعالیت بدست آورد

31 سرطان 1402

Pagah News Logo پگاه نیوز

ناجیه سروش، مدیر مسؤل رادیو صدای بانوان به مرکز خبرنگاران افغانستان گفت که رادیو بانوان امروز ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه صبح بازگشایی شد. وی گفت:«ما روز گذشته با شماری از خبرنگاران به ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بدخشان رفتیم و تعهدنامه کتبی سپردیم که دستورالعمل تعیین شده اطلاعات و فرهنگ در مورد نشر نکردن موسیقی را عملی کنیم و بعد از آن اجازه بازگشایی رادیو داده شد.»

 

رادیو بانوان هفته گذشته(۱۰ حمل)‌ بعد از آن که یک نعت عربی(سرود دینی) همراه با موسیقی نشر کرد، به دستور مسؤلان محلی از فعالیت بازماند و بسته شد.

حکمت الله محمدی، آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ «امارت اسلامی» در بدخشان گفته بود که رادیو بانوان به دلیل تخلف از «پالیسی نشراتی امارت اسلامی» و نشر آهنگ در ماه رمضان، از سوی این اداره بسته شده است. به گفته حکمت چندین بار به این رادیو بخاطر نشر موسیقی هشدار داده شده بود اما بعد از بی توجهی تصمیم به بسته کردن آن گرفته شد.
رادیو صدای بانوان در اواخر حوت ۱۳۹۳ در شهر فیض آباد بدخشان راه اندازی شد و بیشتر کارمندان آن زنان هستند. این رادیو دارای برنامه‌های خبری است و بیشتر بر محور مسائل و نیازمندی های زنان متمرکز است. رادیو بانوان افزون بر فیض آباد در ولسوالی‌های یفتل بالا، یفتل پائین، خاش، درایم، ارگو و ارغنج خواه نیز قابل دسترس است