یونیسف: ۸۰ تُن تجهیزات صحی و دارو برای آسیب دیدگان زمین لرزه هرات، به کابل رسید

7 عقرب 1402

675af939-e1d8-4b3d-9e6b-2868b68ebf2d.jpg

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ( یونیسف ) روز ( دوشنبه، ۱ عقرب )، در بیانیه‌ی اعلام نموده است که۸۰ تُن تجهیزات صحی و دارو این نهاد برای کمک به آسیب دیدگان زلزله های اخیر «هرات» به کابل رسیده است. 

در این بیانیه ذکر شده است که این کمک ها شامل دارو و تجهیزات جراحی، برای «زنان باردار و کودکان» آسیب دیده از زمین لرزه های اخیر “هرات” است. گفته شده است که بودجه‌ی این کمک ها از سوی “بانک انکشاف آسیایی” تامین شده و ۴۳ هزار خانواده از آن مستفید می شود. 

فران اکیزا، نماینده «یونیسف» در افغانستان می گوید:« تجهیزات پزشکی که امروز به کابل رسید، راه نجاتی برای هزاران کودک و خانواده است که به کمک های فوری و نجات دهنده در پی زلزله های ویران‌گر نیاز دارند ». با این حال، «یونیسف» اعلام نموده است که برای کمک به ۹۶ هزار کودک آسیب دیده نیاز به کمک های اضافی دارد. 

گفتنی است که که زمین لرزه شدید، به قدرت ۶٫۳ ریشتر به روز ( شنبه،۱۵ میزان )، ولسوالی “زنده‌جان” و شماری دیگر از ولسوالی های شهر هرات را به شدت لرزاند. پس آن نیز دو زمین لرزه شدید دیگر، یکی پی هم‌دیگر رخ داده که به علت وقوع آن، ۲ هزار و ۴۴۵ تن کشته و ۲ هزار و ۴۴۰ تن دیگر زخمی شده است.  

یلدا افغان‌زاده
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#