ساخت شهرک مسکونی برای آسیب دیده‌گان زمین لرزه هرات

1 عقرب 1402

a38e9a40-bc94-4e44-bbfe-c361647a5578.jpg

نثار احمد الیاس، سخن‌گوی والی طالبان در هرات از ساخت یک شهرک برای ۳۵ فامیلی که از زمین لرزه های اخیر در این ولایت آسیب دیده اند، خبر داده است. او می گوید که این شهرک در روستای “ناوک” ولسوالی « زنده‌جان » هرات، به کمک اداره‌ی استخبارات طالبان ساخته می شود. آنچه سخن‌گوی والی هرات بیان داشته، این است که اداره‌ی طالبان در مدت ۴۵ روز این شهرک را به «گونه‌ی پخته» برای آسیب دیده‌گان زمین لرزه می سازد. این در حالی است که قبلا نیز، طالبان از ساخت ۲ هزار خانه برای آسیب دیده‌گان خبر داده اند. 

گفتنی است که زمین لرزه شدید، به قدرت ۶٫۳ ریشتر به روز ( شنبه،۱۵ میزان )، ولسوالی “زنده‌جان” و شماری دیگر از ولسوالی های شهر هرات را به شدت لرزاند و پس آن نیز دو زمین لرزه شدید دیگر، یکی پی هم‌دیگر رخ داده که به علت وقوع آن، ۲ هزار و ۴۴۵ تن کشته و ۲ هزار و ۴۴۰ تن دیگر زخمی شده است.  

به اساس گزارش دفتر هماهنگی کمک های بشر دوستانه‌ی سازمان ملل متحد( اوچا )، پس از وقوع این حادثه ۲۱ هزارو پنج‌صد خانه به گونه‌ی کامل ویران شده است. قابل ذکر است که تا اکنون شهر هرات شاهد پس لرزه های (خفیف، شدید) بوده و مردم در خیابان های شهر شب و روز شان را سپری می کنند.  

یلدا افغان‌زاده
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#