سازمان صحی جهان: اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون یورو برای افغانستان کمک کرد 

7 عقرب 1402

1f9d33de-1bb8-416e-9487-0c17039b7436.jpg

سازمان جهانی صحت( WHO ) دیروز ( چهارشنبه،۳ عقرب ) با نشر اعلامیه‌ی از کمک مالی اتحادیه‌ اروپا، برای رسیده‌گی به اختلالات افراد ناشی از مصرف مواد مخدر در افغانستان خبر داده است.  در این اعلامیه ذکر شده است که به مبلغ ۱۰ میلیون یورو از سوی اتحادیه اروپا برای سازمان صحی جهان، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد پرداخته شده تا با استفاده از آن برای اشخاصی که بعد از ترک اعتیاد دچار اختلالات روانی شده، خدمات ارائه کنند. 

به این ترتیب، لوداپینگ، مسؤل دفتر سازمان جهانی صحت در افغانستان گفته است که کمک مالی اتحادیه اروپا تلاش ها برای مبارزه با چالش های موجود در زمینه سلامت روان را تسهیل می کند.  

رافائلا ادیس، سرپرست نماینده‌گی اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که ما باید برای اشخاصی که با اختلالات روانی ناشی از مصروف مواد مخدر دست‌و پنجه نرم می کنند، کمک نموده تا دوباره به جامعه ادغام شوند. 

گفتنی است که به اساس آمار سازمان جهانی صحت، ۴ میلیون تن در افغانستان مواد مخدر مصروف می کنند و در حال حاظر مراکز درمانی به علت مشکلات مالی، توان ارائه خدمات برای اشخاصی که به این مراکز مراجعه می کنند را ندارد.  

یلدا افغان‌زاده
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#