زمین لرزه بار دیگر ولایت هرات را لرزاند

26 میزان 1402

b255887e-49bd-47f4-bea7-b7b02700e2cd.jpg

صبح امروز (چهارشنبه، ۱۹میزان) حوالی ساعت ۵:۱۱دقیقه صبح زمین لرزه نیرومند به قدرت ۶.۳ درجه ریشتر، هرات را لرزاند و دومین زمین لرزه با قدرت ۵درجه ریشتر حوالی ساعت ۵:۲۲ دقیقه‌ی صبح امروز رخ داده است هم چنان سومین زمین لرزه نیز با قدرت ۴.۱ درجه‌ی ریشتر حوالی ساعت ۵:۴۳ دقیقه‌ی صبح امروز رخ داده است.

در نتیجه زلزله‌ی صبح امروز در ولایت هرات خسارات زیاد مالی به مردم در ولسوالی‌های گلران، کشکک، رباط سنگی، زنده‌جان و غوریان رسیده است. مرکز زلزله‌نگاری آمریکا قدرت این زلزله را ۶.۳ ریشتر گزارش داده است و این زمین لرزه شهر مشهد کشور ایران را هم تکان داده است.

از اطراف ولایت هرات نیز گزارش شده است که در بعضی نقاط خسارات مالی به مردم وارد گردیده است، همچنان قسمت‌های زیاد از کوه در مسیر شاهراه هرات – تورغندی فروریخته، هنوز مرکز اصلی زلزله مشخص نشده، اما گفته می‌شود که به دلیل شدت زلزله خسارات زیاد مالی به مردم وارد گردیده است.

از صبح امروز آمبولانس‌های شفاخانه حوزوی هرات به ساحات آسیب دیده رفته اند، آنگونه که گفته می‌شود تا حالا بیش از ۱۲۴ تن زخمی به این شفاخانه منتقل شده ۴ زخمی در کلینک ولسوالی رباط سنگی و ۲۵ زخمی دیگر نیز در کلینک های خصوصی منتقل گردیده است  و یک تن نیز جان باخته است.

طالبان در ولایت هرات تاهنوز دراین مورد چیزی نه گفته اند.
مهریه حیدری
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#