ایجاد یک شفاخانه‌ی موقتی در هرات از سوی امارات متحده عربی

26 میزان 1402

47736afa-d156-4aee-b588-c0d5373c0991.jpg

مقام های محلی طالبان در هرات، از گشایش یک شفاخانه‌ی موقتی از سوی امارات متحده عربی در این ولایت خبر می دهند. ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات،روز ( دوشنبه،۲۴میزان) ،گفته است که این شفاخانه در منطقه گذرگاه این ولایت، برای رسیده گی به آسیب دیده گان زمین لرزه ایجاد شده است.

با این حال داکتر سلطان،نماینده امارات متحده عربی در مراسم گشایش این شفاخانه گفت است که این مرکز صحی، به طور ۲۴ساعته به مردم خدمات ارائه خواهد کرد.

این در حالی است که مولانا نور احمد اسلام جار، والی هرات در محفل افتتاح این مرکز صحی، از کمک‌های صورت گرفته به آسیب‌دیده‌ها از سوی امارات متحده عربی قدردانی نموده و آن را اقدام حیاتی برای حمایت از آسیب‌دیده‌های زلزله در هرات خوانده است.

هم‌چنین، داکتر سلطان، مسئول هیئت امارات متحده عربی گفت:« مردم افغانستان را مثل مردم خود می‌پنداریم و برای آسیب‌دیدگان به صورت ۲۴ ساعته، خدمات ارائه خواهیم کرد».

گفتنی است که امکانات این شفاخانه شامل ۱۴ کانتینر،۴۵ داکتر متخصص داخله و عمومی، ۲۵ تن تیم تخنیکی که بطور ۲۴ ساعته فعال است،خدمات صحی را ارائه خواهند کرد. لازم به ذکر است که باشنده‌گان هرات نیز افتتاح هم‌چون شفاخانه‌ها را برای رسیدگی به آسیب دیده‌گان حوادث اخیر، لازمی می دانند.

این در حالی است که در ده روز اخیر، به صورت مکرر زلزله‌های خفیف و قوی هرات و ولسوالی‌های اطراف آن را تکان داده که هزاران تن بر اثر آن کشته و مجروح شده اند.

نبیلا نوری 
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#