انتونی بلینکن: ما همیشه در کنار اسرائیل خواهیم بو‌د

26 میزان 1402

4f833954-40cf-43e1-bcbe-b6531e89d7d3.jpg

انتونی بلینکن،وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در دیدار با نخست وزیر اسرائیل گفته است که “واشنگتن” هرگز از حمایت خود با این کشور دست نخواهد کشید و همیشه در کنار اسرائیل خواهد ماند. او ( پنج شنبه،۲۰ میزان) با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بلینکن می افزاید:«پیامی که من به اسرائیل می دهم این است که شما ممکن است به اندازه کافی قوی باشید که از خود دفاع کنید؛ اما تا زمانیکه امریکا است هرگز مجبور نیستید». وی هم‌چنان تصریح کرده است :« ما همیشه در کنار شما خواهیم بود».

با این حال بلینکن،اظهار داشته است که در دیدار با نتانیاهو در باره اهمیت اتخاذ هر اقدام احتیاطی ممکن، برای جلوگیری از آسیب رساندن به غیر نظامیان گفت گو کرده است.

این در حالی است که وزیر خارجه امریکا افزوده است:«هیچ کشوری نمی تواند کشتار شهروندان خود را تحمل کند یا نمی تواند اجازه دهد چنین کشتاری بار دیگر صورت گیرد اسرائیل حق دارد،در واقع موظف است از خود دفاع کند و تضمین دهد که این قتل عام  هرگز تکرار نخواهد شد».

گفتنی است که پیش از این نیز جوبایدن،رئیس جمهور امریکا از استقرار کشتی ها و هواپیماهای نظامی در نزدیکی اسرائیل خبر داده بود.

قابل ذکر است که حمله غافل‌گیرکننده حماس به اسرائیل، در حالی آغاز شد که توجه‌ها در منطقه‌ی خاورمیانه طی هفته‌های گذشته به احتمال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با اسرائیل منعطف شده بود. ‌

نبیلا نوری 
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#