صدمات جبران‌ناپذیر برای خانواده‌های افغان در اثر حملات بی شمار

25 میزان 1402

هیئت معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، به مناسبت نخستین سالگرد حمله مرگبار به آموزشگاه “کاج “ این حمله را «وحشتناک» خوانده و تاکید کرده که در کنار قربانیان و افرادی که در این رویداد و دیگر حوادث خشونت‌آمیز در افغانستان آسیب دیدند، می ایستند.

«یوناما» شب،( شنبه‌، ۸ میزان ) در صفحه X نوشته که در حمله سال گذشته بر آموزشگاه “کاج” ۵۴ تن کشته و ۱۱۴ تن دیگر که بیش‌تر آنها دختران هزاره بوده‌اند، زخمی شدند.

نماینده‌گی سازمان ملل تاکید کرده که درگیری و حملات بی‌شمار صدمات «جبران‌ناپذیری» به بار آورده و خانواده‌‌ ها را بدون پاسخ، عدالت یا حساب‌دهی رها کرده‌‌ است.

مرکز آموزشی “کاج “ در غرب کابل سال گذشته( ۸ میزان ) هدف حمله‌ی انتحاری قرار گرفت که ده‌‌ها دانش‌آموز عمدتاً دختران در یک صنف آماده‌گی کانکور کشته و زخمی شدند.

هم‌چنین یوناما می‌گوید که این نهاد از افغانستانی دفاع می کند که همه بتوانند بدون ترس به زندگی روزمره خود بپردازند و عاملان خشونت‌‌ها پاسخ‌گو باشند.

هیئت معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان هم‌چنان گفته است که این سازمان در کنار قربانیان و افرادی که در این رویداد و دیگر حوادث خشوت‌آمیز در افغانستان آسیب دیدند در کنار شان می ایستد.

این در حالی است که حمله بر آموزشگاه “کاج” با واکنش‌های گسترده بین المللی و فعالان حقوق بشر مواجه شده و شماری بزرگی از شهروندان کشور با برپای تظاهرات خواهان «توقف نسل کشی هزاره‌‌ها» شدند.

مهریه حیدری
خبرگزاری‌پگاه‏-PagahNews#