سازمان جهانی غذا: یک میلیارد دالر بودجه برای کمک به ۱۵میلیون افغان در زمستان پیش‌رو نیاز است

3 میزان 1402

0aeec9a4-a2fa-498b-bf7e-ffeaad73e4fb.jpg

سازمان جهانی غذا( WFO ) می گوید که در زمستان پیش‌رو برای کمک به ۱۵میلیون تن در افغانستان،به یک میلیارد دالر بودجه نیاز است.

جان ایلیف، مدیر منطقه ای سازمان جهانی غذا روز ( یک شنبه،۲ میزان) ، با نشر یک نوار تصویری در ولایت کندز گفته است  که وضعیت زنده گی  شهروندان افغانستان دشوار است و مردم امکانات بسیار کمی برای خرید دارند. وی هم‌چنان می افزاید:«برنامه جهانی غذا با بحران مالی بی سابقه مواجه است و ما به یک میلیارد دالر برای نگهداری ۱۵میلیون نفر در زمستان امسال نیاز داریم».

به گفته ایلیف، فرصت های شغلی محدود بوده و کمک های خارجی منبع حیاتی برای مردم شده است. او تصریح کرده است:« پول نقدی را که ما توزیع کردیم،راه نجاتی برای این خانواده های آسیب پذیر است؛ زیرا بسیاری به آن متکی هستند». 

با این حال، نگرانی مدیر منطقه ای سازمان جهانی غذا در حال شکل می گیرد که روز گذشته برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP)اعلام کرد که افغانستان در حال حاضر یکی از ۱۰ کشور جهان با بیش از یک میلیون نفر که در سطح اضطراری گرسنه گی قرار دارد، می باشد.

دفتر هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) نیز امروز گفته که طی هفت ماه اول سال روان میلادی، به ۲۲،۶ میلیون تن در افغانستان کمک شده است.

با این حال پس از سلطه طالبان بر افغانستان،نگرانی از وضعیت وخیم بشری شهروندان کشور توسط نهاد های مدد رسان خارجی بالا گرفته است.

نبیلا نوری 
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#