ممنوعیت پوشش کامل چهره در کشور سوئیس؛ متخلف ۱۰۰۰ فرانک جریمه خواهد شد

1 میزان 1402

f2ff3a69-04f1-48df-bcc9-885561cc8b25.jpg

کشور سوئیس در یک‌اقدام تازه پوشش کامل چهره (نقاب) را ممنوع اعلان کرد. مقام‌های دولتی سوئیس هدف ایجاد این قانون را بهبود امنیت آن کشور گفته‌اند.
براساس این قانون هیچ‌کس مجاز نیست که چهره خود را به صورت کامل در مکان‌های عمومی، چه در بازار و چه در شهر بپوشاند؛ اما استثنا‌های از جمله عبادت‌گاه‌ها وجود دارد که آن‌ها را شامل نمی‌شود. 
مجلس نمایندگان سوئیس (چهارشنبه، ۲۹سنبله) به تصویب نهایی قانون منع پوشش چهره رأی مثبت داده‌‌است.
در همین حال، مجلس ملی سوئیس، با ۱۵۱ رأی موافق در مقابل ۲۹ رأی مخالف، با این قانون که قبل توسط مجلس سنا تأیید شده‌ بود، رأی مثبت داد. این اقدام مجلس ملی سوئیس، پس از یک‌همه پرسی سراسری که دوسال پیش انجام شد، صورت گرفت.
گفتنی‌ست که، حدود ۵ درصد از جمعیت ۸.۶ میلیون نفری کشور سوئیس مسلمان و اکثریت آن‌ها ترک‌تبار، بوسنیایی‌تبار‌ و کوزوویی‌تبار هستند.
به این ترتیب، با تصویب این قانون پارلمان سوئیس علیه متخلفان اعمال جریمه‌‌ی نقدی ۱۰۰۰ فرانک سوئیس (حدود ۱۱۰۰ دالر) را وضع کرده و در صورت تکرار نقض قانون، این جریمه دوبرابر خواهد شد. 

قابل یادآوری‌ست که، این اقدام مجلس ملی سوئیس در حالی تصویب شده‌است که کشورهای فرانسه، بلجیم و هالند قبل از آن پوشش کامل چهره بانوان را ممنوع اعلان کرده‌ بوده‌اند.

صغرا هاشمی

خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#