ندیم: کسانی که برای ما فرمایش می دهد، جاهل هستند

1 میزان 1402

21230168-72a4-4a21-b6f0-2625d99a3a86.jpg

ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در سفر اش به ولایت “فاریاب”، در یک سخن‌رانی، کسانی را که خواستار بازگشایی مکاتب و دانش‌گاه ها هستند، «جاهل» خطاب کرد. ویدیوی از این سخن‌رانی ندیم، به روز جمعه ( ۳۱ سنبله ) در شبکه اجتمایی X به نشر رسیده که در آن وی چنین می گوید:« کسانی که برای ما فرمایش می دهد، نسبت به آخرت جاهل و درباره دنیا چیزی نمی دانند ». وی در ادامه می افزاید، کسانی که مشوره می دهند از چهار شرط به قول خودش یک شرط را باید داشته باشد و آن هم مشاور بودن است. 

او این قول اش را با چنین ادبیاتی بیان می دارد:« ما بگویم که شما بیاید مشاور ما شوید، آن زمان حق دارید که به ما مشوره دهید که دانش‌گاه های زنان را باز کنید، مکاتب زنان را باز کنید، پارک های زنان را باز کنید، این مشوره‌ی ما است، این به خیر ما است ». بر علاوه، ندیم تصریح کرده است که طالبان از کسی مشوره نگرفته و تحت فرمان هیچ کسی نیست. 

گفتنی است که دو سال از مسدود شدن مکاتب و نزدیک به یک سال از مسدود شدن دانش‌گاه ها گذشته و طالبان گفته اند که منتظر فرمان” هبت الله آخند زاده “،رهبر آنان برای بازگشایی دوباره مراکز تعلیمی به روی دختران هستند. 

یلدا افغان‌زاده
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#