مبارزه جهان با فقر در افغانستان؛ ۴۰۰ میلیون دالر کمک شد 

31 سنبله 1402

9d5aae4c-2b5d-4c36-bc4f-d30826894b95.jpg

بانک توسعه آسیایی ( ADB )، با نشر اعلامیه‌ی به روز چهار‌ شنبه ( ۲۹ سنبله ) از کمک ۴۰۰ میلیون دالر  به افغانستان خبر داده است. در این اعلامیه ذکر شده است که این مقدار پول از طریق «سازمان ملل متحد»، برای رسیده گی به نیاز های اضطراری در بخش “ صحت و امنیت غذا‌ی “ به منظور جلوگیری از فقر کمک شده است.  

گفتنی است که بانک جهانی آسیا، با این مقدار پول سه سازمان وابسته به سازمان ملل متحد را که در افغانستان فعالیت دارند، تقویت می کند. از مجموع این کمک ها ۱۰۰ میلیون دالر در اختیار سازمان جهانی غذا ( WFP )، قرار گرفته و توسط آن این سازمان قادر خواهد بود،  تا ۱٫۳۲ میلیون نفر در افغانستان را تحت پوشش کمک های غذایی قرار دهد.  

گفته شده است، زنانی که سرپرست خانواده های شان هستند و گروه های آسیب پذیر در اولویت کمک های سازمان جهانی غذا قرار دارند. از سوی دیگر، ۱۰۰ میلیون دالر این کمک ها در اختیار سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد ( فائو ) قرار گرفته، تا ۳۰۹ هزار خانواده در افغانستان را حمایت کند. 

با این حال، سهم بیشتر  این کمک ها - ۲۰۰ میلیون دالر- در اختیار صندوق کودکان سازمان ملل متحد ( یونیسف ) قرار گرفته است تا با ارائه خدمات صحی در ۱۰ ولایت افغانستان، ۷٫۵ میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد. 

قابل ذکر است که بر مبنای اطلاعات بانک جهانی آسیا ۸۵ فیصد مردم افغانستان، زیر خطر فقر زنده‌گی نموده و بیش‌ترین آسیب را از این ناحیه زنان و کودکان متحمل می شوند.  

یلدا افغان‌زاده
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#