مسعود: طالبان جنگ را بالای ما تحمیل کرده اند

19 سنبله 1402

massd.jpg

احمد مسعود، رهبر” جبهه مقاومت ملی افغانستان “ دیروز شنبه ( ۱۸ سنبله )، در یک پیام ویدیویی که به مناسبت بیست و دومین سال روز شهادت پدرش، “ احمد شاه مسعود “ به نشر رساند گفته است که طالبان جنگ را بالای شان تحمیل نموده اند. 

مسعود در این پیام گفته است:« همان طوری که طالبان به پیام صلح استاد شهید [ برهان الدین ربانی ] نه گفتند، به پیام صلح قهرمان ملی [ احمد شاه مسعود ] نه گفتند و جنگ را ترجیح دادند، به ما هم نه گفته و جنگ را بر ما و مردم تحمیل کردند ».

وی هم‌چنان می گوید که “ جبهه مقاومت ملی افغانستان “ نظامی را مشروع می داند که بر مبنای « اراده و رأی مردم » باشد. علاوه بر این مسعود تاکید بر وحدت گروه های سیاسی و نظامی برای بیرون رفت از وضیعت کنونی در کشور دارد او چنین می گوید:« از هر قومی، از هر مذهبی و هر زبانی که صحبت می کنیم، مربوط به هر حزب و حرکتی که هستیم،  برای تغییر شرایط فعلی باید متحد بوده و در کنار هم ایستاده شویم ».

گفتنی است که “ جبهه مقاومت ملی افغانستان “  هم‌زمان با تسلط دوباره طالبان در ( اگست ۲۰۲۱ ) تاسیس شده و حملاتی چریکی را علیه طالبان در گوشه و کنار افغانستان انجام داده اند.  

یلدا افغان‌زاده 
خبرگزاری پگاه -pagahnews#