خروج از افغانستان؛ امریکا تجهیزات نظامی به جا نگذاشته است - کربی 

17 سنبله 1402

f6463950-7d44-4cf7-8452-2902201eaf6d.jpg

جان کربی، سخن‌گوی شورای امنیت ملی امریکا روز سه شنبه ( ۱۴ سنبله )، در یک نشست خبری گفته است که امریکا هیچ نوع تجهیزاتی نظامی را در افغانستان به جا نگذاشته است.

کربی می گوید:« تجهیزاتی که مردم می گویند امریکایی ها به جا گذاشته اند، تجهیزاتی بود که قبل از خروج به نیرو های امنیتی افغانستان منتقل شده بود».

او هم‌چنان می افزاید که در زمان خروج نیرو های امریکایی از افغانستان، تعداد اندکی تجهیزات نظامی و هواپیما ها در “ میدان هوایی کابل “ به جا گذاشته شد که قابل استفاده نبود. 

این مقام امریکایی یاد آور شد که ارسال تجهیزات نظامی به نیرو های افغانستان در زمان جمهوریت، « بخشی از مأموریت امریکا » در افغانستان بود تا با استفاده از آن نظامیان افغانستان از سرزمین خود دفاع کنند.  

با این حال، پس از خروج نیرو های امریکایی از افغانستان “ شبکه خبری CNN “ گزارش داد که به ارزش هفت ملیارد دالر تجهیرات نظامی از سوی امریکایی ها در افغانستان به جا گذاشته شده است. 

این در حالی است که تجهیزات امریکا در افغانستان به دست شورشیان افتاده چنانچه در آخرین مورد سه عضو گروه “ جماعت انصار “ پس از عبور از منطقه مرزی افغانستان وارد تاجکستان شده و می خواستند عملیات تروریستی علیه تاجکستان انجام دهند.  

به این ترتیب، پس از به قتل رساندن آنان توسط نیرو های ویژه تاجکستان، تصاویری از مخفی‌گاه آنان به نشر رسید که یک تعداد تجهیزات نظامی امریکا نزد این سه تن موجود بود. 

یلدا افغان‌زاده
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#