کشته شدن اعضای گروه جماعت انصار؛ این افراد از مرز افغانستان وارد خاک تاجکستان شدند- کمیته امنیت ملی تاجکستان 

16 سنبله 1402

66c883ea-14c2-4993-b193-284653d92611.jpg

کمیته امنیت ملی تاجکستان، از کشته شدن ۳ عضو گروه “ جماعت انصار الله “ که برای اجرای فعالیت های تروریستی از منطقه مرزی افغانستان وارد تاجکستان شده بودند، خبر داده است.  

خبرگزاری دولتی خاور تاجکستان، به روز چهارشنبه ( ۱۵ سنبله ) به نقل از کمیته امنیت ملی تاجکستان گزارش داده است که سه عضو گروه “ جماعت انصار “ به اسم های بابا جانف ظریف، بهادروف فرهاد بشر آویچ و قاسمف اهتم سلطان آویچ از منطقه مرزی “ کوران درواز “ میان افغانستان و تاجکستان عبور کرده و وارد خاک تاجکستان شدند.  

به این ترتیب، نیرو های ویژه تاجکستان پس از شناسایی مخفی‌گاه  آنان صبح روز سه شنبه ( ۱۴ سنبله ) با آنان درگیر شده و سرانجام همه آنان را از پا در آوردند.  

تصاویری که از مخفی‌گاه آنان به نشر رسیده نشان می دهد که سلاح های مختلف از جمله M-1۶ و M-۴ امریکایی، کلانشینکوف، نارنجک، دستگاه هدایت لیزری، صدا خفه کن، سیستم کنترول از راه دور وغیره نزد آنان موجود بوده است. 

گفتنی است که یک مقدار پول امریکایی، ارز افغانی و کتابی که در آن دستور العمل تهیه مواد انفجاری، نحوه استفاده، جاسازی آن در نهاد های دولتی ‌ و مکان های عمومی بوده، نیز نزد آنان وجود داشته است.  

قابل ذکر است که گروه “ جماعت انصار “ در سال ۲۰۱۰ ایجاد شده و رهبری آن را دوست محمد محمدوف مشهور به “ مهدی ارسلان “ به عهده دارد.  اعضای این گروه که به نام تحریک طالبان تاجکستان ( TTT ) شناخته می شود در افغانستان حضور داشته اند.  

این در حالی است تسلط دوباره طالبان در ( اگست ۲۰۲۱ ) نگرانی ها را در مورد افزایش فعالیت های تروریستی از خاک افغانستان به کشور های همسایه بوجود آورده؛ اما طالبان هم‌واره ادعا می کنند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.   

یلدا افغان‌زاده
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#