برگزاری رزمایش تاکتیکی هسته‌ای کوریای‌شمالی

13 سنبله 1402

9bf30764-e620-4fdb-b552-2dd599cfcc83.jpg

رسانه‌های دولتی کوریای‌شمالی گزارش داد، در پیونگ‌یانگ پایتخت کوریای شمالی روز شنبه (یازدهم سنبله)، یک رزمایش شبیه‌سازی‌شده " حمله هسته‌ای تاکتیکی" انجام داد. در اطلاعات نشرشده آمده که در این رزمایش دو موشک کروز دوربرد شلیک شده است.

خبرگزاری دولتی کوریای‌شمالی این رزمایش را اقدامی برای "هشدار به دشمن" توصیف کرد و نوشت که این کشور در صوت وقوع جنگ هسته‌ای آماده خواهد بود.

کیم جونگ اون، رهبر کوریای‌شمالی، در بخشی از این رزمایش از کارخانه‌های کشتی‌سازی و ساخت مهمات "پیونگ‌یانگ" بازدید کرد، وی بار دیگر متعهد شد بازدارندگی نظامی علیه واشنگتن و سئول را تقویت کند.

کوریای‌شمالی ادعا می‌کند دو موشک کروز شلیک شده در رزمایش حمله تاکتیکی حامل کلاهک‌های هسته‌ای بوده‌اند که به سمت دریای غربی شبه‌جزیره شلیک شدند و در ارتفاع ازقبل تعیین شده (۱۵۰متری)، و یک (۱۵۰۰کلیومتر) پرواز کردند.

این در حالی‌ست که در بیانیه‌ای جداگانه کوریای‌شمالی، تاکید روی این بود که بازدید رهبر کوریای‌شمالی از مجتمع پوک‌جونگ که تجهیزات دریایی تولید می‌کند و هم‌چنان دیدن از کارخانه بزرگ ساخت مهمات تا بر اهمیت تقویت نیروهای دریایی کشورش تاکید کند.

مریم شریفی 
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#