هند میزبانِ نشست گروه ۲۰؛ مقامات در تلاش ترساندن میمون ها هستند

10 سنبله 1402

68dc76b7-7628-401f-8dde-5c7d958f3543.jpg

مقامات” دهلی نو “ پایتخت هند، هم‌زمان با آماده شدن میزبانی نشست، میان سران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان ( گروه ۲۰ )، به تاریخ نهم و دهم سپتامبر، در تلاش برای ترساندن میمون‌ها برای جلوگیری از نزدیک شدن به مکان‌های اجلاس این نشست هستند. 

ساتیش آپادحیای، یک تن از مسؤولین برگزاری این نشست به خبرگزاری ( پی تی آی ) هندی گفته‌است که « مانکن‌های شبهه‌ی میمون واقعی با دُم بلند خاکستری » در مکان‌های از شهر که مملو از میمون‌ها بوده، نصب شده و ۳۰ الی ۴۰ تن از افراد حرفه‌ی که توانایی تقلید صدای این ممنون‌ها را دارند، استخدام شده‌است. “ میمون دُم بلند خاکستری “ یک حیوان تهاجمی بوده که اکثراً از سوی مربیان در محلاتی که میمون‌ها از نوع دیگر وجود داشته، رها شده تا موجب فرار شان از محل شود. 

گفتنی‌ست که این مانکن‌های شبهه میمون واقعی، در هتل اقامت سران گروه ۲۰ نیز نصب می‌شوند، تا برای آنان مزاحمتی ایجاد نکنند. مقامات هند هم‌چنان، در حال تهیه غذا برای میمون‌ها بوده تا از گشت و گذار در شهرها منصرف شده و مصروف غذا خوردن شوند. 

این در حالی‌ست که هند بیش‌ترین تعداد میمون‌ها را در خود جای داده و سران این کشور همواره در تلاش ترساندن آنان، از نزدیک نشدن به مکان‌های دولتی هستند.  

چنانچه قبلا در پارلمان و ساختمان‌های دولتی این کشور از “ میمون‌های خاکستری با دُم بلند “ بر ترساندن سایر میمون‌ها استفاده می‌شد؛ اما ‌پس از مخالفت فعالان حقوق حیوانات، این عمل متوقف شده و به جای میمون واقعی از مانکن‌های آن برای ترساندن و فریب دادن سایر میمون‌ها استفاده می‌شود. 


یلدا افغان‌زاده

خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#