مسدود شدن شاهراه سالنگ؛ ضروریات خویش را تا ۱۱ روز تکمیل کنید- وزارت فواید عامه 

9 سنبله 1402

614d9177-cb20-4963-ad00-78498a850227.jpg

وزارت فواید عامه‌ی طالبان، روز چهارشنبه ( ۸ سنبله ) با نشر اعلامیه‌ی، از کار بازسازی و ترمیم ۸۰ کیلومتر “ شاهراه سالنگ “ هم‌زمان با مسدود شدن این شاهراه، الی تاریخ (  ۱۹ سنبله ) خبر داده است. بر مبنای اعلامیه‌ی که این وزارت به نشر رسانده، شاهراه سالنگ به علت « کانکریت ریزی داخل تونل » به روی ترافیک بسته می شود. 

به این ترتیب، مسؤلان این وزارت از مردم، تجار های ملی و راننده گان خواسته است تا« ضروریات » خویش را در مدت ۱۱ روز تکمیل نموده و بعد از مسدو شدن این شاهراه، از مسیر”  شیبر-بامیان “ برای رفت و آمد استفاده کنند؛ اما راننده گان می گویند که این مسیر « طولانی و صعب العبور » است.  

در واکنش به بسته شدن این شاهراه، مردم، راننده گان و تاجران از بلند رفتن قیمت مواد غذایی سخن گفته، چنانچه حاجی غلام رضا، رئیس یک شرکت ترانسپورتی گفته است که کرایه انتقال یک تُن مواد غذایی از ۱ هزار و ۷۰۰ افغانی به ۲ هزار و ۵۰۰ افغانی افزایش یافته و با بسته شدن این شاهراه کرایه انتقال مواد غذایی تا ۳ هزار و ۵۰۰ افغانی خواهد رسید. 

گفتنی است که کار بازسازی این شاهراه دو ماه پیش به دو شرکت داخلی واگذار شده و بودجه آن از طریق « اخذ حق العبور » از مسافران و راننده گان تامین می گردید. قبلا نیز این شاهراه، به منظور تطبیق « بهتر پروژه بازسازی » در ( ۱۴ اسد ) سال جاری از طرف روز به روی ترافیک بسته شده و راننده گان از طرف شب از این مسیر عبور می کردند. 

این در حالی است که “ شاهراه سالنگ “ یکی از مزدحم ترین شاهراه های کشور بوده که شمال افغانستان را به جنوب وصل می سازد. راننده گان از طریق این شاهراه مواد غذایی از قبیل آرد، روغن، نخود، لوبیا و زغال سنگ را از شمال به کابل و ولایت های جنوبی کشور منتقل می سازند. 

یلدا افغان‌زاده

خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#