یک دختر افغان به علت خودکشی در اسلام آباد پاکستان به زندگی‌اش خاتمه داد

9 سنبله 1402

Pagah News Logo پگاه نیوز

منابع در پاکستان می‌گویند که یک دختر جوان ۲۵ساله بنام مریم که اهل ولایت بلخ بود، در منطقهB17 اسلام آباد خودش را از طبقه پنجم ساختمانی پایین انداخته و در راه شفاخانه در امبولانس جان باخته‌است. خانواده مریم می گویند که ساعت ۲:۰۰ بامداد روز "چهارشنبه ۸ سنبله" در ساحه یی ۱۷اسلام آباد خودش را از ساختمانی پایین انداخته‌است.

این دختر افغان یک سال قبل همراه با خانواده‌اش به دلیل درخواست پناهندگی در پاکستان زندگی می‌کرد و ۹ ماه می‌شود که نامزاد شده بود، وضعیت بد اقتصادی و بلاتکلیفی اقدام به خودکشی او شده‌است. هم‌چنین گفته می‌شود که او کیس مهاجرتی پی ۲ آمریکا را داشت و نامزادش نیز در خارج از افغانستان زندگی می‌کرد

محمد امان شیخ الاسلامی، ریس کمیته حقوقی شواری مهاجرین افغانستان در پاکستان می‌گوید، پولیس پاکستان جسد مریم را به طب عدلی انتقال داده و تاحالا به خانوادش تسلیم نشده‌است، او نیز گفت علت خودکشی مریم بی سرنوشتی و، وضعیت بدی اقتصادی بوده، و در طی یک سال هیچ نهادی به مریم و خانواده اش توجه نکرده‌است.

امسال نیز یک جوان اهل ولایت بدخشان در اسلام آباد خودش را از ساختمانی پایین انداخته و به زندگی اش پایان داده بود، قبل از آن نیز یک پناهجوی اهل افغانستان در اسلام آباد پا‌کستان خودکشی کرده بود.

پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، هزاران شهروندان افغانستان در پاکستان رفته و آنجا منتظر دریافت پذیرش پناهندگی و اسکان در کشور های اروپایی و امریکا هستند، برخی از شهروندان افغان در پاکستان کارمندان حکومت پشین و نهادهای امریکایی هستند که ۲۰سال در افغانستان فعالیت داشتند،این پناهجویان از کندی روند رسیدگی به پرونده های مهاجرتی شان شکایت دارند و با مشکلات اقتصادی مواجه اند.

مهریه حیدری
خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#