عملیات چریکی جبهه‌ی مقاومت

7 سنبله 1402

62403cf9-51e1-410f-811f-a549843fb64a.jpg

جبهه مقاومت ملی افغانستان، با نشر اعلامیه‌ی از سه حمله جداگانه علیه طالبان در ولایت‌های“تخار و کابل” خبر داده‌است. به اساس این اعلامیه، حمله‌ی نخست حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب یک شنبه ( ۵ سنبله )، در روستای “ سیاب قلی” واقع در ولسوالی شکر دره کابل رخ داده که در آن موتر گشت زنی استخبارات طالبان مورد هدف قرار گرفته‌است. در این حمله، ۱ تن از نیروهای طالبان کشته و ۲ تن دیگر آن زخمی شده‌است. 

حمله‌ی دوم، این جبهه ساعت ۱۲:۰۰ شب گذشته در قرار گاه “ تکه تیموز “ واقع در تنگی فرخار ولایت تخار صورت گرفته و در آن یک طالب کشته و دو تن دیگر آن زخمی شده‌است. 

حمله‌ی سوم، نیز ساعت ۱۲:۰۰ شب گذشته هم‌زمان با حمله‌ی‌ دوم این جبهه در مقر فرماندهی پولیس ولسوالی “ فرخار”  ولایت تخار صورت گرفته‌است. در این حملات، از سلاح‌های « سبک و سنگین » به نقل از اعلامیه جبهه مقاومت ملی افغانستان استفاده شده‌است. 

آنچه این جبهه ادعا می‌کند، این است که در این حملات نیروهای جبهه مقاومت «تلفات سنگین» به نیروهای طالبان وارد نموده‌اند. قابل ذکر است، که طالبان تا اکنون در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند. 

این در حالی‌ست که چندی پیش نیز “ جبهه آزادی افغانستان” در ولایت‌های قندهار و لغمان طالبان را مورد حمله‌‌ی نظامی قرار داده‌اند. جبهه مقاومت و جبهه آزادی پس از فروپاشی نظام جمهوریت و تسلط دوباره طالبان در ( ۱۵ اگست ۲۰۲۱ )، شکل گرفته ‌و همواره حملات چریکی را در گوشه و کنار افغانستان علیه طالبان انجام داده‌اند. 

یلدا افغان‌زاده

خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#