افزایش بی‌سابقه ورود مهاجران به ایتالیا 

7 سنبله 1402

27154540-e610-48e8-b0fc-849f63ed7672.jpg

امانوئل ریسیفاری، رئیس پولیس محلی ایتالیا روز دوشنبه گفت که در جزیره لامپدوسا، جنوبی‌ترین پاسگاه ایتالیا، بیش از ۴۲۰۰ نفر وارد شده‌اند. او نیز گفت که با وجود تعداد زیاد مهاجران، مقامات کنترول اوضاع را در دست دارند.

در تریست، نزدیک مرز اسلوونی، شهردار روبرتو دیپیازا در مورد هجوم بی سابقه مهاجران به روزنامه Corriere della Sera شکایت کرد، او می‌گوید: "از دهه ۹۰ با مشکلات مربوط به مهاجران دست به گریبان بودم، من نمی‌توانستم چنین چیزی را تصور کنم کشور در شرایط اضطراری است." 

با این حال کشور ایتالیا بیش از یک‌صد و هفت هزار و پنج‌صد (۱۰۷۵۰۰)  ورودی دریایی را ام‌سال ثبت کرده‌است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۳ هزار نفر بود. این افزایش ناشی از مهاجرت افراد زیر سن قانونی بوده‌است که در سفر دریایی خطرناک به ایتالیا می‌آیند که در نتیجه بیش از ۱۲ هزار نفر از اول جنوری ۲۰۲۳ تا حالا وارد ایتالیا شده‌اند. 

رئیس CRI روزاریو والاسترو در صفحه فیس‌بوک خود خواستار استفاده شیوه‌ی متفاوت برای استقبال از مهاجران و سیاست‌های مهاجرتی متفاوت شد. او گفت: "امیدوارم نه تنها ایتالیا، بلکه کل جامعه اروپایی و بین المللی بتوانند با افزایش مهاجرین کنار بیایند و تسلیم هرج و مرج نشوند." 

دولت ایتالیا متعهد شده‌است تا قاچاقچیان انسان را تعقیب کند و فعالیت کشتی‌های نجات خیریه را محدود کرده و هفته گذشته سه کشتی آنها را متوقف کرده‌است. 

این درحالی‌ست، که کشور ایتالیا با کمبود نیروی‌کار مواجه است، از همین علت سهمیه‌های ورود کارگران مهاجر غیر اتحادیه اروپا را از حدود ۸۳ هزار نفر در سال ۲۰۲۲، به ۴۵۲ هزار نفر برای سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ افزایش داده‌است.

ساره رسولی

خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#