عملیات چریکی جبهه آزادی؛ طالبان در دو حمله‌ی جداگانه مورد هدف قرار گرفت 

5 سنبله 1402

77897733-5e47-40db-a2ef-01b44d870f65.jpg

ام‌روز یک شنبه، ( ۵ سنبله ) “ جبهه آزادی افغانستان “  با نشر اعلامیه‌‌ی، در شبکه اجتماعی X از دو حمله جداگانه در ولایت‌های لغمان و قندهار،  علیه طالبان خبر داده‌است. در این اعلامیه ذکر شده،  که نیروهای “ جبهه آزادی” روز شنبه، ( ۴ سنبله ) حوالی ساعت ۱۱:۲۰ شب، پاس‌گاه “ شاد و چملس “ طالبان را در منطقه “ دولت شاه” ولایت لغمان مورد هدف قرار داده‌است. 

بر اساس این اعلامیه، در‌گیری‌ها میان نیروهای جبهه آزادی و طالبان نیم ساعت طول کشیده، که منجر به کشته شدن ۲ نیرو طالب و زخمی شدن ۳ تن دیگر آن شده‌است. 

به این ترتیب حمله‌ی دیگر، حوالی ساعت ۲ ظهر روز شنبه، ( ۴ سنبله ) در یک قرار گاه طالبان واقع در “ منطقه پنجوایی _ میرویس مینه “  در حوزه هفدهم شهر قندهار رخ داده که در آن ۱ طالب کشته و ۴ تن دیگر آن زخمی شده‌است. آن‌چه “ جبهه آزادی” ادعا می‌کند، در این حملات نیروهای این جبهه تلفات جانی نداشته‌است. قابل ذکر است که، طالبان تا اکنون در این رابطه اظهار نظری نکرده‌است.  

این در حالی‌ست که “ جبهه آزادی افغانستان “ - متشکل از نظامیان پیشین - در کنار “ جبهه مقاومت ملی “ به رهبری احمد مسعود، رهبر این جبهه، پس از فروپاشی نظام جمهوریت در ( ۱۵ اگست ۲۰۲۱ )، مقاومت نظامی علیه طالبان را آغاز نموده‌اند. این جبهه، قبلا نیز عملیات‌های چریکی را در ولایت های قندهار، کاپیسا، پروان، بغلان، تخار و سایر ولایت‌های افغانستان علیه طالبان، انجام داده که همواره حضور این جبهه، از سوی طالبان رد شده‌است. 

یلدا افغان‌زاده

خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#