زنان چشم در چشم طالبان؛ دست‌گیری زنان معترض صحت ندارد -طالبان

31 اسد 1402

8646a78e-9541-4ca8-be2d-ec4f51dbad4d.jpg

پولیس کابل با پخش اعلامیه‌ی، بازداشت هشت تن از اعضای “ جنبش اتحاد و همبستگی زنان “ در کابل را رد کرد. 

خالد‌ زدران، سخن‌گوی پلیس کابل گفته‌است که شماری از رسانه‌ها، ویدیویی بازداشت زنان توسط نیروهای طالبان، در منطقه “ خیر خانه “ کابل را به نشر رسانده‌اند، که در اصل چنین اتفاقی رخ نداده‌است. 

زدران، با رد این رویداد می‌افزاید که هیچ عملیاتی به هدف دست‌گیری زنان معترض از سوی نیروهای طالبان صورت نگرفته‌است. وی از رسانه‌ها می‌خواهد که از پخش خبرهای غیر موثق خود‌ داری کنند. 

با این حال ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی به تاریخ ( ۲۹ اسد ) به نشر رسید، نشان می‌دهد که طالبان وارد یک مکان سربسته در منطقه “ خیر خانه ” شهر کابل شده و زنان را به اتهام برگزاری اعتراضات علیه سیاست‌های طالبان، بازداشت می‌کنند. 

ساعاتی بعد “ جنبش اتحاد و همبستگی زنان “ با تایید این رویداد از آزادی زنان معترض از قید طالبان خبر داده‌اند. 

این در حالی‌ست که سیاست‌های تبعیض آمیز طالبان بالای زنان و اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه، پای زنان را به خیابان‌های شهر، به منظور داد خواهی کشانده‌است. 

زنان از زمان تسلط طالبان در ( ۱۵ اگست ۲۰۲۱ ) تا اکنون، به روش‌های گوناگون صدای اعتراض شان را بلند نموده و خواهان لغو محدودیت‌ها، بازگشایی مکاتب و دانش‌گاه‌ها به روی دختران شده‌اند؛ اما طالبان برای سرکوب اعتراضات زنان ‌هم‌واره از خشونت، تهدید و دست‌گیری استفاده نموده‌اند. 

یلدا افغان‌زاده 

خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#