انالله و انا الیه راجعون؛ درگذشت عبدالاحمد خاکسار، استاد و هنرپیشه تیاتر کشور

30 اسد 1402

03617149-bb89-4414-85f7-390ed1bf1269.jpg

استاد عبدالاحمد خاکسار، آموزگار، هنرپیشه،و بازیگر سینما افغانستان صبح امروز دوشنبه,۳۰اسد, در کابل چشم از جهان بست. او در سال ۱۳۳۴در یک خانواده فرهنگی به دنیا آمده‌است. زمانی که متعلم صنف چهارم بود, پدرش در ولایت کندز به کار دولتی توظیف شد و در ولایت کندز زندگی می‌کردند.

استاد خاکسر دوران آموزش‌های مکتب را در لیسه شیرخان ولایت کندز به اتمام رساند و تحصیلات عالیش را تا سال سوم در رشته تعلیم تربیه دنبال کرد؛ اما با شروع جنگ‌های داخلی درس‌هایش نیمه تمام ماند.

خاکسار, علاقه زیادی به معلمی و هنر تیاتر داشت و او معتقد بود که معلم نباید وقت شاگرد را ضایع کند برای کار خود آمادگی داشته باشد.

استاد خاکسار بنا به علاقه که داشت در بخش هنرو تیاتر و، معلمی مصروف هردو شغل خود بود، و کارهای هنری خود را در سال ۱۳۵۲ خورشیدی در ولایت کندز آغاز کرد و بلاخره در سال ۱۳۵۹ در کابل نمایش‌نامه تلویزیونی را اجرا کرد.

خاکسار در فلم‌ها و نمایش‌نامه‌ها نقش‌های زیادی داشته  وعلاقه‌مندان سینما و تیاتر  با این بازیگر آشنا هستند و بیش‌تر فعالیت‌های هنریش در نقش‌های طنزی بوده‌است.

این در حالی‌ست که آقای خاکسار در اثر بیماری که عاید حالش گردیده بود, ساعت شش صبح ام‌روز در شفاخانه‌ی کابل به سن ۷۵سالگی چشم از جهان بست.
مهریه حیدری 

 خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#