اشتراک ۵۰بازرگان افغان در نمایش‌گاه آسیایی جنوبی - چین

29 اسد 1402

f6491f51-2721-4907-9c42-bf7529ca8d3f.jpg

اتاق تجارت و سرمایه گذاری اداره طالبان می‌گوید که ۵۰ افغان به رهبری هئیت از این داراه در هفتمین نمایش‌گاه واردات و صادرات آسیایی جنوبی - چین اشتراک کرده‌اند.
خان محمد سرفراز، رئیس دارالانشای اتاق تجارت و سرمایه گذاری اداره طالبان  گفت:"در بخش نمایش‌گاه این کنفرانس ، حدود ۵۰تن از بازرگانان افغان گرفته‌اند تا محصول‌ها و تولید‌ها افغانستان را به نمایش بگذارند و هم‌چنان هئیتی از اتاق تجارت و سرمایه گذاری اداره طالبان در این کنفرانس و نمایش‌گاه اشتراک کرده‌اند."
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا اداره طالبان در مراسم گشایش این نماش‌گاه گفته‌است که برگزاری چنین نمایش‌گاه‌ها می‌تواند افغانستان و کشورهای منطقه را نزدیک سازد.
او هم‌چنان افزوده است:" روابط اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و چین در سطع خوب است و هردو طرف به انکشاف این روابط تلاش می‌کنند. دوسال پیش زمانی که نظام سیاسی افغانستان تغییر کرده چین از نخستین کشورهای بود که ما توانستیم که صادرات محصول‌های جلغوزه را  با آن آغاز کنیم."
این در حالی‌ست که, چین از کشورهای به شمار می‌رود که پس از روی کار آمد دوباره اداره طالبان سفارتش را در کابل باز نگهداشته و هم‌چنان برخی قراردادهای بازرگانی از جمله استخراج نفت حوزه آمو با اداره طالبان امضا کرده‌است.
تبسم خالقی 
خبر گذاری‌پگاه-PahagNews#