برگزاری نمایش‌گاه محصولات زراعتی؛ تولیدات کشاورزی کاهش یافته است

26 اسد 1402

frout.jpg

هفتمین نمایش‌گاه انگور، عسل و انجیر دیروز، از سوی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات برای سه روز بر‌گزار شد. در این نمایش‌گاه در کنار تولیدات کشاورزی محصولات دامداری و دستی نیز در ۵۰ غرفه به نمایش گذاشته شده است.

بشیر احمد احمدی، آمر امور زراعتی ریاست زراعت هرات می‌ گوید که به علت خشکسالی و سردی هوا  ۳۰ درصد تولیدات انگور و ۸۰ درصد تولیدات انجیر کاهش یافته است. احمدی هم‌چنان می افزاید که سال جاری برای کشاورزی سال خوبی نبوده و تولیدات انگور به ۱۰۰ هزار تُن خواهد رسید در حالی که سال قبل به ۱۵۰  هزار تُن رسیده بود.

پیر محمد حلیمی، رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات می گوید به علت سردی هوا محصولات زراعتی کاهش یافته؛ اما محصولات تولید شده به بازار های هرات و سایر ولایت های کشور کفایت می کند. حلیمی، هدف برگزاری این نمایش‌گاه را تشویق کشاورزان و بازاریابی محصولات شان عنوان نموده است.

از سوی هم رئیس ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در مراسم افتتاح این نمایش‌گاه گفته است که طالبان در تلاش است تا زمینه صادرات محصولات زراعتی را به خارج از کشور فراهم سازد. این نمایش‌گاه در حالی برگزار می شود که به علت خشکسالی و یخ‌ بندان محصولات زراعتی هرات کاهش چشم‌گیر داشته است.

 

یلدا افغان‌زاده

#PagahNews-خبرگزاری پگاه