هیلی: در صورت پیروزی در انتحابات هیچ پولی به افغانستان کمک نخواهم کرد 

25 اسد 1402

02435ba0-49b9-47f2-b1ee-3760ec152615.jpg

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، که در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده این کشور، یک سنت هم به حکومت جدید افغانستان کمک نخواهد کرد. 

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور به واشنگتن فری‌بیکن گفت: «وقتی من رئیس‌جمهور شدم، یک سنت هم برای تروریست‌ها و کشورهایی که از آمریکا متنفرند، نمی‌فرستم.» 

هیلی با انتقاد از سیاست‌های جوبایدن در افغانستان گفت، که دولت بایدن پول مالیات دهندگان امریکایی، را از زمانی به قدرت رسیدن دوباره طالبان، به کشور منتقل کرده، و ایالات متحده هم‌چنان حامی اصلی افغانستان باقی مانده‌است. گمان می‌رود که این پول نقد از دولت طالبان حمایت می‌کند. 

هیلی هم‌چنین از کاهش کمک‌ها به برخی از کشورهای جهان چون: عراق، پاکستان، بلاروس و کوبا، که به گفته او «از آمریکا متنفرند» حمایت کرده‌است. 

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور پیشین امریکا، بارها دولت بایدن را به خاطر بیرون کردن همه نیروهای امریکایی از افغانستان مورد انتقاد قرار داده است. 

هم‌چنان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی امریکا را مسئول به قدرت رسیدن طالبان دانسته‌است. 

شمار دیگری از نامزدان انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا نیز از سیاست‌‌های دولت بایدن در قبال افغانستان و مدیریت روند خروج از این کشور، به شدت انتقاد کرده‌اند. 

اظهارات مقامات امریکایی در حالی انجام می‌شود که منابع قابل توجهی از دارایی‌های افغانستان توسط دولت امریکا در خارج از کشور مسدود شده‌است.

ساره رسولی

خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#