ملا یعقوب: پاکستان بی کفایتی خود را به گردن مردم افغانستان می‌اندازد 

25 اسد 1402

1462253b-340e-4adb-a312-20935fadf696.jpg

ملا محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان در مراسم دومین سال روز سقوط نظام جمهوریت، به اظهارات اخیر مقام‌های پاکستان مبنی بر دست داشتن شهروندان افغانستان در حملات تروریستی، واکنش نشان داد. 

مجاهد، در این مراسم که در مقر وزارت دفاع به روز سه شنبه ( ۲۴ اسد )  برگزار شد، گفته‌است که پاکستان ناکامی و بی کفایتی خود را به گردن مردم افغانستان می اندازد. او هم‌چنان افزوده است که پاکستان تجهیزات کافی داشته؛ اما باز هم امنیت کشور شان را تامین کرده نمی‌توانند. 

مجاهد خطاب به مقام‌های پاکستان می‌گوید که متوجه مسوولیت‌های‌تان بوده و مردم افغانستان را متهم به ناامنی در خاک پاکستان نکنید. او همچنان تاکید نموده که هیچ خطری از خاک افغانستان کشورهای منطقه را تهدید نمی‌کند. 

این در حالی است که پس از افزایش حملات تروریستی در پاکستان مقام‌های این کشور از دست داشتن شهر‌وندان افغانستان ابراز نگرانی نموده‌اند. چنان‌چه وزارت خارجه پاکستان سه فرد را متهم به دست داشتن حمله مهاجمان به تاریخ ( ۱۲ جون ) در منطقه “ ژوب “ نموده و گفته‌اند که این افراد باشنده های ولایت قندهار هستند.

قابل ذکر است که این اتهامات هم‌واره از سوی طالبان رد شده و گفته‌اند که به هیچ گروهی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه سایر کشورها را نمی‌دهد.  

یلدا افغان‌زاده 

خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#