سازمان ملل از رهایی پنج کارمند خود در یمن خبر داد

21 اسد 1402

IMG-20230812-WA0010.jpg

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز (جمعه، ۲۰ اسد) با صدور بیانیه‌ای، از رهایی پنج کارمند این سازمان که ۱۸ ماه قبل در جنوب یمن ربوده شده بودند، خبر داد. سازمان ملل آدم‌ربایی را «جنایت غیرانسانی» خوانده و از عاملان خواهان پاسخگویی است. همچنان سازمان ‌ملل متحد اعلام کرد که ۵ کارمند این سازمان که در سال گذشته میلادی در جنوب یمن ربوده شده بودند، آزاد شده‌اند.

فرحان حق با اشاره به خوش‌حالی دبیرکل سازمان ملل متحد از دریافت خبر آزادی این ۵ کارمند سازمان ملل، گفت: «دبیرکل همواره تاکید دارد آدم‌ربایی یک جنایت غیرانسانی و غیرموجه است و همیشه خواستار بازخواست عاملان آن بوده است».

دیوید گریسلی،  هماهنگ‌کننده مقیم‌ سازمان ملل متحد در یمن نیز از این اقدام ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: «حین سفر امروزم با چهار همکار یمنی‌ام از المکلا به عدن، بسیار خوشحال شدم زمانی که خود دیدم هر چهار نفر آن‌ها در سلامت به سر می‌برند».

 در همین‌حال هماهنگ‌کننده سازمان ملل در ادامه اظهاراتش اشاره کرد که تعداد دیگری از کارمندان سازمان ملل همچنان در یمن تحت بازداشت هستند.

بعد از اعلام خبر آزادی این پنج کارمند سازمان ملل متحد، با این حال، در بیانیه این سازمان هیچ اشاره‌ای به افرادی که کارمندان را بازداشت کرده‌اند، نشده است.

 از سوی دیگر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش داد که این کارمندان ربوده شده در بخش امنیت سازمان ملل در یمن کار می‌کردند.

هویت آدم‌ربایان تاکنون فاش نشده است، اما مقامات یمنی به آسوشیتدپرس گفته‌اند که شبه‌نظامیان مظنون القاعده این کارمندان را ربوده بودند. از میان این پنج کارمند، چهار فرد آن اتباع یمن هستند.

این درحالی‌ست که سدر ۲۴ دلو سال ۱۴۰۰، سخن‌گوی ارشد سازمان ملل در یمن از ربوده‌شدن پنج کارمند این سازمان در استان ابین در جنوب یمن خبر داد.

فرخنده لنگر

خبرگزاری‌پگاه-pagahNews#