کمک ۲،۳۵میلیارد دالری امریکا به افغانستان پس از روی کار آمدن طالبان

18 اسد 1402

IMG-20230809-WA0057.jpg

اداره  بازرس  ویزه امریکا در امور  باز سازی افغانستان (سیگار) می‌گوید که ایالات متحده از زمان تسلط طالبان بر افغانستان  بیش از میلیارد دالر به این کشور کمک کرده‌است . این اداره گفته‌است که ایالات متحده هم‌چنان بزرگ‌ترین کمک کننده به مردم افغانستان است.

سیگار در گزارش خود گفته است که میزان مداخله طالبان در روند توزیع سازمان ملل در حفاظت از برنامه‌های این سازمان را نگران کننده می‌داند.

جان سپکو سربازرس سیگار گفته‌است, که موضوع این نیست که آیا طالبان کمک‌هایی که بر مردم افغانستان است منحرف می‌کند یا خیر، بلکه موضوع این است که آنان چه مقدار از کمک‌ها را منحرف کرده‌اند.

هم‌چنان سپکو گفته‌است, که توسط موسسه صلح ایالات متحده برای آژانس توسعه بین الملل ایالات متحده در ماه می تهیه شده است که نشان می‌دهد که طالبان به طور موثر در اکثر برنامه‌های تحت مدیریت سازمان ملل نفوذ کرده و بر آنان تاثیر گذاشته‌اند.

از این میان،اداره کمک های بین المللی ایالات متحده گفته‌است که مداخله طالبان در کمک بشر دوستانه مانع اصلی دسترسی نیازمندان به کمک‌های ارسالی می‌شود.

شهروندان کشور از توزیع ناعادلانه کمک‌های بشری نگرانی کرده و گفته‌اند, که بیش‌تر این کمک‌ها به طالبان و افراد نزدیک به آنان توزیع می‌گردد.

با این حال طالبان این ادعاها  را رد کرده و گفته‌اند که فهرست‌های شناسایی خانواده نیازمند ازسوی نهاد امداد رسان تهیه می‌شود.

نبیلا نوری

خبرگزاری پگاه-PagahNews#