آواره شدن بیش از ۴میلیون نفر در اثر درگیرها در سودان

18 اسد 1402

IMG-20230809-WA0050.jpg

ویلیام اسپیندلر، سخن‌گوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، طی نشست خبری در ژنو سوئیس، با اشاره به ادامه خشنوت‌ها در سودان، از آوارگی بیش از چهار میلیون نفر به علت درگیری‌های اخیر این کشور خبر داد.

اسپیندلر با ابراز نگرانی از وخیم‌تر شدن وضعیت انسانی در سودان بیان کرد، که بیش از ۷۰۰ هزار نفر به دلیل درگیری‌های مسلحانه به کشورهای همسایه فرار کرده‌اند. هم‌چنین بیش از ۳ میلیون نفر نیز در داخل سودان آواره شده‌اند.

گفتنی‌ست که از ۱۵ آپریل سال جاری، درگیری‌ها بین ارتش سودان به رهبری عبدالفتاح البرهان و شبه نظامیان سریع به رهبری محمد حمدان دقلو هم‌چنان ادامه داشته، و نبردها در خارطوم، پایتخت سودان و اطراف آن، و در منطقه دارفور در غرب این کشور و برخی از مناطق جنوبی متمرکز شده‌است.

سخن‌گوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل افزوده‌است، که از ۱۵ می تا ۱۷ جولای ۳۰۰ نفر که بیشتر آنها را کودکان زیر پنج سال تشکیل می‌دهند جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری سرخکان و سوء تغذیه از دست داده‌اند.

این درحالی‌ست، که وزارت بهداشت سودان اعلام کرد که طی این درگیری‌ها بیش از 3 هزار نفر کشته و یا زخمی شده‌اند، همچنان بیش از ۴ میلیون نفر از مردم این کشور مجبور به ترک خانه‌های شان شده اند.

ساره رسولی

خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#