وکیل عمران خان: نخست وزیر سابق پاکستان در یک سلول زندان کوچک و کثیف نگهداری می‌شود

18 اسد 1402

IMG-20230808-WA0154.jpg

نعیم پنجوتا ، وکیل عمران خان  روز دوشنبه گفت که عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در یک سلول کوچک و کثیف که روز و شب مگس و حشرات دارد، زندانی است.

پولیس عمران خان را روز شنبه پس از محکومیت در دادگاه به‌خاطر پرونده‌ی فساد، در اسلام‌آباد دست‌گیر و به سه سال زندان محکوم کرد.

پانجوتا، با اشاره به شرایط خان در زندان گفت: "با عمران خان ملاقات کردم که به من گفت: من را در کلاس C قرار داده‌اند، اتاق کوچکی است که مگس و حشره دارد."

پانجوتا، از مقامات دولت خواسته‌است، تا شرایط بهتری را در زندان برای عمران خان فراهم کنند، اما سخن‌گوی دولت و مقامات زندان به درخواست‌های مکرر وی برای بهتر کردن شرایط نگهداری خان پاسخی نداده‌اند.

شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی سابق پاکستان، با اشاره به دو زندان در ایالت پنجاب گفت: «بر اساس حکم دادگاه خان باید به زندان آدیالا منتقل می‌شد، اما در عوض او را به زندان اتوک بردند و هیچ‌کس به ما توضیح نداده که چرا چنین شده‌است.»

این در حالی‌ست، که اتوک در ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر راولپندی در پنجاب واقع شده‌است. مقام‌های پاکستانی تا اکنون هیچ توضیحی در مورد دلیل تغییر زندان خان نداده‌اند.

ساره رسولی