جنرال منیر بار دیگر شهروندان افغانی را برای فعالیت تروریستی در خاکش، متهم کرد

17 اسد 1402

c37398be-31bf-4f1b-bbc5-ea4793403bb7.jpg

جنرال عاصم منیر، رئیس ستا ارتش پاکستان بار دیگر شهروندان افغانستان را در رویدادهای تروریستی در پاکستان متهم کرد. او هشدار داد که برای نابود ساختن شبکه‌ی تروریستی و محافظت از کشوراش از هیچ تلاش دریغ نخواهد کرد.

جنرال عاصم، روز (دوشنبه، ۱۷ اسد)  در مورد نظامیان افغان گفت که فعالیت‌های آنان در پاکستان باعث خطر و ناامنی منطقه می‌گردد. پیش از این حکومت سرپرست افغانستان اظهارات ارتش و مقام‌های بلند پایه نظامی در مورد طالبان پاکستانی از خاک افغانستان را رد کرده بود.

براساس اعلامیه ارتش، جنرال منیر گفت:«در‌حوادث تروریستی در پاکستان شرکت شهروندان افغانستان  برای صلح و ثبات منطقه خطر ساز است.»

بااین حال با افرایش حملات تروریستی طالبان پاکستانی علیه نیروهای امنیتی پاکستان در خیبرپختونخوا، جنرال منیر به ایالت رفت و در مجلس بزرگان شرکت کرد. ‌در طول جلسه تعاملی، جنرال عاصم از فداکاری‌های عالی قبایل شجاع و مقاوم پاکستان و از عزم تسلیم ناپذیر آن‌ها برای ایستادگی شانه به شانه نیروهای امنیتی در شکست تهدید تروریسم قدردانی کرد.

جنرال عاصم نیز گفت که پاکستان با موفقیت با تروریسم مقابله می‌کند تا محیطی باثبات و صلح آمیز برای توسعه اجتماعی-اقتصادی در منطقه ایجاد کند.

آقای عاصم بار دیگر تاکید کرد: تروریسم در پاکستان جایی ندارد و دخالت اتباع افغان در حوادث تروریستی در پاکستان برای صلح، ثبات منطقه و انحراف از توافقنامه صلح دوحه توسط دولت  افغانستان مضر است. هم‌چنین گفت: "پاکستان نگرانی‌هایی در مورد پناگاه‌های موجود برای لباس‌های ممنوعه و آزادی عمل آنها در خاک افغانستان دارد و پاکستان از هیچ تلاشی برای از بین بردن شبکه‌های تروریستی و حفاظت از شهروندان خود به هر قیمتی دریغ نخواهد کرد.

به اساس گزارش‌ها بزرگان قبایل به جنرال منیر ارتش پاکستان اطمینان دادند، که تحریک طالبان پاکستان و ایدئولوژی آن هرگز برای هیچ قبیله ای قابل قبول نخواهد بود و آنها در طول دوران سخت و نازک در کنار دولت خواهند ایستاد.

آقای منیر به ارتش پاکستان گفت: " در کنار برادران قبیله ای ما ایستاده و هرگز آنها را تنها نخواهند گذاشت، زیرا در طول سال ها فداکاری های بی شماری برای صلح و رفاه میهن داده اند. افزایش تروریسم در گذشته اخیر تلاشی بیهوده از سوی تروریست ها برای از سرگیری مذاکرات است، با این حال، هیچ گزینه ای برای این تروریست ها وجود ندارد جز اینکه قبل از نابودی آن‌ها به دستور دولت پاکستان تسلیم شوند. آنها در مسیر اشتباه خود ادامه می دهند."

این درحالی‌ست که, با ادای احترام به قبایل شجاع، افسران و سربازان ارتش پاکستان، و پلیس، قول داد که فداکاری‌های شهدا بی‌هوده نخواهد بود و صلح کامل به پاکستان باز خواهد گشت ان‌شاءالله.

مهریه حیدری

خبرگزاری‌پگاه-PagahNews#