بحران اقلیمی؛ سازمان صحی جهان از افزایش دما خبر داد

14 اسد 1402

eqlim.jpg

سازمان صحی جهان (WHO) با نشر توییتی به روز پنج شنبه، ۱۲ اسد از افزایش دما در افغانستان خبر داده است. براساس پیش بینی های اولیه، درجه حرارت امروز شنبه، ۱۴ اسد تا ۳۰ درجه سلسیوس خواهد رسید. این سازمان نوشیدن آب بیشتر، بودن در سایه و رها نکردن کودکان در موتر و توقف گاه  (پارکینگ) را توصیه نموده و از مردم خواسته است،  تا خود و خانواده خود را در برابر گرما محافظت کنند.

 

بربنیاد گزارش دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد ( اوچا ) افغانستان در فهرست ۱۰ کشور که در معرض تهدید تغییرات اقلیمی قرار داشته، در رتبه چهارم قرار دارد.  در این خبر نوشته شده که افغانستان به علت تغییرات اقلیمی به خشکسالی، طوفان، زلزله و برف کوچ مواجه شده است.

با این حال روح الله امین رئیس  تغییرات اقلیم در اداره ملی محیط زیست طالبان ادعا می کند که کمبود بودجه و تعلیق ۳۲ پروژه برای مقابله به تغییرات اقلیمی آسیب پذیری را در برابر بحران اقلیمی افزایش داده است. همزمان با این اداره هوانوردی ملکی طالبان از وقوع بارش همراه با سیلاب آنی در ۸ ولایت کشور از جمله نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، پکتیا،  پکتیکا، لوگر، خوست و نورستان خبر داده است.

یلدا آز

خبرگزاری پگاه

#Pagah-News